Bu yeterli mi?
Sürdürülebilir yaşa. Her gün

İnsanlara ve doğaya adil

Öncelikle, Tchibo henüz mükemmel olmaktan çok uzaktadır ve sürdürülebilirlik çok uzun bir yoldur. Bazen istikamet değişir, ancak hedef her zaman aynı kalır. Hala daha tüm cevaplara sahip değiliz ve kesinlikle cevaplamamız gereken bütün soruları bilmiyoruz; çünkü dünya çapındaki tekstil üretimi 2000 yılından beri iki katından fazla artmıştır. Her yıl yüz milyarın üzerinde kıyafet üretilir, aynı zamanda biz tüketiciler bu kıyafetleri ortalama olarak bir yıldan daha az giyiyoruz. Atılan tekstillerin sadece %1'e yakını geri dönüştürülür ve yeni ürünler olarak hazırlanır. Bu gelişme korkutucudur, çünkü insanlar ve doğa için son derece büyük sosyal ve çevresel sonuçları bulunur.
Kahve yetiştirme bölgelerinin çoğunda durum aynı şekilde endişe vericidir. Topraklar verimliliklerini kaybeder, iklim değişikliği iz bırakıyor: Ekinler geri gidiyor. Özellikle on bir milyondan fazla küçük çiftçinin ve ailelerinin için geçim kaynakları tehlikededir. Bu arka plandan dolayı "böyle gelmiş, böyle gider" yaklaşımı olamaz ve olmamalıdır. Bazı tüketiciler öncülük eder: Kıyafetleri daha uzun süre kullanırlar, tamir ederler ve kiralarlar. Genç nesil, giderek artan bir şekilde ham maddelerin nerede ve hangi koşullarda yetiştirildiğini ve ürünlerin üretildiğini sorgulamaktadır. Haklı olarak şeffaflık ve dürüstlük talep ederler.

Tchibo'nun da sorunun bir parçası olduğunu biliyoruz .İnsanların hayatlarının ortasında yer alan bir marka olarak, gelecek nesillerin iyiliği ile ilgilenmek ve çözümün bir parçası olmak için kendimizi adadık. Taahhüdümüze bir örnek de tedarik zincirlerimizde insan haklarını garanti altına almak için oluşturulan WE yeterlilik programımızdır. Bu sayede 365.000 çalışana ulaştık.

Kapsamlı su koruma programımızın çerçevesinde, tekstil tedarik zincirimizdeki toksik kimyasalları ortadan kaldırıyoruz ve Tchibo Share ile hammaddeleri uzun süre muhafaza etmek istiyoruz. Bu nedenle müşterilerimize ekolojik malzemelerden üretilmiş bebek ve çocuk kıyafetleri için kiralama hizmeti sunuyoruz. Kahveyi sertifikalı kaynaklardan satın alarak, kahve çiftfçilerini ve ailelerini eğiterek sürdürülebilir kahve tarımına geçiş sürecinde onlara eşlik ediyoruz. Şu anda kahvemizin yaklaşık %30'u sürdürülebilir tarımdan gelmektedir ve projelerde 35.000 küçük çiftçi ile iş birliği yaptık.

Son on iki yılda bir çok şeyi yoluna koyduk. Ancak hâlâ memnun değiliz; çünkü görüyoruz ki iklim değişikliği ve insan hakları ihlalleri gibi zamanımızın karmaşık zorluklarının üstesinden gelmek için daha fazla çözüme ihtiyaç vardır: Cesurca bir araya gelen ortaklara ve eleştirel şekilde sorgulayan tüketicilere ihtiyaç vardır. Bazı alanlarda politika, iş dünyası ve sivil toplumdaki davranış değişikliklerine ve düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır; çünkü zaman baskı yapmaktadır ve gönüllü girişimlerle yeterince hızlı başlamamız gerekir. Şimdi dünyayı gelecek nesil için yaşanabilir bir dünya haline getirmek için birlikte çalışmalıyız.

Tchibo'da sürdürülebilirlik

Organik pamuk

Ne hakkında?

İklim değişikliği ve pamuk kaynaklarının yetersizliği, yüksek küresel talep nedeniyle, tekstil sektöründeki en önemli doğal elyaf olan gelecekteki pamuk ekimini tehlikeye sokuyor - Tchibo için bile! Ancak tarım için çok miktarda kaynak gerekir. Yoğun kimyasal kullanımı ve geniş arazilerin kullanımı nedeniyle su tüketimi çok yüksektir. Geleneksel tarımda, pamuk çiftçilerinin sağlığına zarar verebilecek birçok zehirli kimyasal kullanır.

Tchibo ne yapıyor?

Daha sürdürülebilir kaynaklardan pamuk elde etmenin bizim için bir alternatifi yoktur ve taahhüdümüzün önemli bir parçasıdır. Tchibo için pamuk kaynaklarını uzun vadeli olarak temin etmek, insan ve doğa ile uyum içinde olan tarımı teşvik etmek için organik pamuk kullanırız. Organik pamuğun geleneksel pamuğa göre birçok avantajı bulunur: sağlıklı topraklar, sağlıklı bir ekosistem, sağlıklı insanlar ve başarılı tarım toplulukları. Organik pamuk tarımında kimyasal böcek ilaçları ve gübreler değil, sadece doğal gübreler ve böcek ilaçları kullanır. Böylece çiftçiler ve işçiler için kirletici maddeler yüzünden oluşan yük önemli ölçüde azalır. 2018 yılında pamuktan üretilmiş veya pamuk ile üretilmiş hazır giyim ve ev tekstili ürünlerimizin %86'sı sorumlu olarak üretilen pamuk içermekteydi (OCS, GOTS, CMIA). Bu, orta vadede %100 olmalıdır.

Çok paydaşlı "Organic Cotton Accelerator" girişiminin bir üyesi olarak, organik pamuk üretimini güçlendirmek ve sürdürülebilir bir organik pamuk pazarı için uluslararası pamuk sektöründeki oyuncularla birlikte çalışırız. Ek olarak doğrudan ve şeffaf pamuk tedarik zincirleri oluşturmak için de çalışırız. Bu yüzden 2016 senesinden beri Appachi ECO-LOGIC Projesini sunarız. Bu projede pamuk, Hindistan'da sosyal sorumlu ve çevre dostu olarak yetiştirilir. Pamuğun daha fazla işlenmesi için, tedarik zincirini esas olarak Hindistan'da oluşturduk, tekstil ürünleri Tchibo Tedarikçi Yeterlilik Programı WE (Worldwide Enhancement of Social Quality) üreticileri tarafından üretilmektedir. Ancak şu anda projenin nasıl devam edeceği belirsizdir. Büyük kuraklık nedeniyle bozulmuş olan iklim koşulları, küçük çiftçiler için zorlu tarım koşulları oluşturmuştur.

2007'den beri taahüdümüz:
2007: İlk organik pamuklu üretimi
2013: Pamuğun %40'ı sürdürülebilir kaynaklardan - İlk 100% organik çamaşır koleksiyonu
2015: İlk defa 3. en büyük tedarikçi – Sunulan ilk GOTS ürünleri
2017: Tüm koleksiyon Appachi ECO-LOGIC
2018: Pamuğun %86'sı sürdürülebilir kaynaklardan
Geri dönüşüm

Ne hakkında?

İnsanlık şu anda yeniden yetiştirilenlere oranla 1,7 kat daha fazla doğal kaynak tüketmektedir. Aynı zamanda, her yıl dünya çapında yaklaşık 2 milyar ton atık üretilmektedir. Bu davranışın çevre için birçok sonucu vardır: Her yıl sadece denizlerimize 4,8 ila 12 milyon ton arası plastik atık gitmektedir. Bununla birlikte, plastik hayatımızın bir parçasıdır ve günlük hayatımızda vazgeçilmezdir. Ancak, plastik anlamlı bir şekilde tekrar işlenebilir ve böylece doğa önemli ölçüde rahatlatılabilir.

Tchibo ne yapıyor?

Kaynakların yeniden kullanılması ve korunması geleceğimiz için çok önemlidir. Bu nedenle her zaman daha fazla sürdürülebilir veya geri dönüştürülmüş malzemeli ürünler sunarız. Aynı zamanda ürünlerimizin geri dönüştürülebilirliğini ve uzun ömürlü olmasını arttırırız. Bu şekilde sadece su, enerji ve diğer kaynaklardan tasarruf sağlamakla kalmayız, ayrıca yüksek atık oluşumunu da azaltabiliriz. Örneğin PET şişelerden ve tekstil atıklarından geri dönüştürülmüş polyester kıyafetler, balık ağlarından geri dönüştürülmüş mayolar ve spor kıyafetleri veya üretim atıklarından geri dönüştürülmüş plastik fırçalar üretiriz.
Ayrıca al götür kahve alanında yeniden kullanılabilir bardakların kullanımını destekleriz, plastik torbalarımız iki senedir ücretlidir ve Tchibo Share ile 2018'de çocuk kıyafetleri için bir kiralama sistemi oluşturulmuştur.
Ancak iddialı hedefler koymaya devam ettik: 2020'den itibaren tekstil ürünleri için tek kullanımlık plastik ambalajlardan büyük ölçüde vazgeçmek istiyoruz (birkaç hassas malzeme hala koruyucu bir dış ambalaj gerektirmektedir). Ancak, ambalaj olmadan ticarette başarılı olamayız. Sonuç olarak ürünler, üretim yerinden müşteriye olan uzun yolculukları boyunca yeterince korunmalıdır. Bunları göz önünde bulundurarak, nakliye ve müşteri bilgileri için yeterliyse, ürün ambalajını azaltmaya ve plastik poşetleri karton paketlerle değiştirmeye başladık. Tüketim ürünlerimizin baskılı ambalajlarının % 93'ünde sorumlu kaynaklardan elde edilen malzeme (FSC kağıdı) kullanırız. Tüketim ürünü ambalajlarımızın geri dönüştürülebilirliğini %97 oranında arttırdık.

Vakumlu kahve gibi hassas ürünlerin sarsılması hala sınırdadır. Müşterilerimize aromayı ve yüksek ürün kalitesini garanti edebilmek için, farklı malzemeler kullanmaktan kaçınamayız. Ancak burada da kaynak tasarrufu sağlayan çözümler konusunda çok çalışıyoruz.

2016: Geri dönüştürülebilen kahve kapsülleri
2017: İlk geri dönüştürülmüş plastik fırçalar
2017: İndirimli yeniden kullanılabilir bardaklar ve yeniden kullanılabilir çantalar
2018: Balık ağlarından, PET şişelerden ve tekstil atıklarından geri dönüştürülmüş ilk kıyafetler
2018: Çocuk kıyafetlerinin kiralandığı Tchibo Share lansmanı
Kahve
Ne hakkında?

Kahve dünyanın en değerli hammaddelerinden biri ve talep giderek artmaktadır. Dünya çapındaki kahve üretiminin %85'i ortalamada sadece bir hektar kahve yetiştiren küçük ölçekli çiftçiler tarafından yetiştirilir. Bununla birlikte iklim değişikliği, artan gübre maliyetleri, azalan kahve fiyatları ve artan üretim maliyetleri, çiftçilerin kahve yetiştirirken gittikçe daha kötü yaşamalarına neden olmaktadır. Bunun sonucunda, büyümekte olan bazı ülkelerde kahve yetiştiriciliğinden istikrarlı bir gelir elde etmek giderek zorlaşmaktadır ve gittikçe daha fazla genç insan diğer gelir kaynaklarını tercih etmektedir. Kahve markamızın merkezidir ve yarın da en kaliteli kahveleri sunmak istediğimiz için toprakların verimliliği korumaya, kahve çiftçilerinin ve ailelerinin geçim kaynaklarını güvence altına almaya dikkat etmek zorundayız.

Tchibo ne yapıyor?

İyi kahveye uzun süreli erişim sağlamak için çiftçilere kahve için adil bir fiyat ödemek, çevreyi tarım yaparken daha iyi korumak ve bölgede daha iyi çalışma koşulları sağlamak zorundayız. Bu nedenle kendi yeterlilik programımıza ve Rainforest Alliance ya da Fairtrade gibi güçlü iş ortaklarına yatırım yaparız. Hep birlikte kahve üreticilerinin daha fazla gelir elde etmesini, kahve üretiminin daha çevre dostu olmasını ve kahve toplayıcılarının çalışma koşullarının sürdürülebilir şekilde iyileştirilmesini sağlamak için çalışıyoruz.

Tchibo Joint Forces!® yeterlilik programımız ile 2009 senesinden beri kahve çiftçilerini ve ailelerini gelenekselden sosyal ve ekolojik olarak uyumlu ve ekonomik açıdan kalıcı bir kahve yetiştiriciliğine aşamalı dönüşüm yolunda destekliyoruz. Menşe ülkelerindeki projelerimizle, kahve üreticilerinin ve ailelerinin yaşam gerçekliklerine çok yakın olma fırsatımız olur. Birlikte sadece bölgesel değil, uluslararası alanda da uygulanabilecek çözümler geliştiririz. 16 projede sekiz ülkeden 35.000'in üzerinde çiftçi, programı başarıyla tamamlamıştır.

Ayrıca 2009 yılından beri süren eğitim projelerimiz sayesinde, Tanzanya ve Guatemala'da hasat süresi boyunca Partner Coffee Care ve Save the Children projelerimiz aracılığıyla 5.500'den fazla çocuğa ve gence bakım sağlandı ve eğitim verildi.

2006: İlk Fairtrade organik kahve
2009: %100 sürdürülebilir servis
2012: %100 sertifikalı Privat Kaffee
2013: Fairtrade Barista lansmanı
2015: Cafissimo kapsüllerinin geri dönüştürülmesi
Üretim koşulları
Ne hakkında?

Tekstil endüstrisi, dünyanın en kirli endüstrilerinden biri olarak çevremizi zorlamaktadır. Aynı zamanda, tekstil sektöründe çalışan kişilerin çalışma ve yaşam koşulları ciddi şekilde eksiktir. Düşük işgücü maliyetleri, küreselleşmiş tekstil sektöründeki alıcı ve satıcılar açısından en büyük rekabet avantajıdır. Sonuç olarak neredeyse hiçbir fabrika işgücüne yasal asgari ücretten daha fazla ödeme yapmaz. Birçok gelir yıllardır yoksulluk seviyesinde kalmıştır.
„Clean Clothes Campaign“ 2005 yılında Bangladeş'teki fabrikalardaki kötü çalışma koşulları nedeniyle Tchibo'ya karşı bir kampanya başlattı ve kötü yönetime dair farkındalığı artırmak için dikişhane işçilerini Bangladeş'ten gönderdi. Tchibo bugüne kadar suçlamayı ve sonuçlarını çok ciddiye almıştır, çünkü aile şirketi için Tchibo'ya çalışan tüm insanlar önemlidir.

Tchibo ne yapıyor?

Tchibo, uzun yıllar önce insan hakları konusundaki titizliği ticari uygulamalarına entegre etmiştir. Sosyal ve çevresel gereksinimlerimizi kontrol etmek için üreticilerimizin %100'ünü denetleriz. Bu sayede çocuk işçiliğine, zorunlu çalışmaya, kritik güvenlik konularına vb. tolerans göstermeyiz.

Tekstil üreticilerimiz DETOX programımız üzerinden tehlikeli kimyasalların kullanımını azaltmakta ve atık su kalitesini artırmakdır. Üretim yerlerindeki çalışma koşullarını iyileştirmenin ana yapı taşlarından biri de WE Programımızdır: Tekstil sektörünün sürdürülebilir olarak şekillendirilmesindeki en büyük zorluklardan biridir ve aynı zamanda uzun vadeli değişimlerin anahtarıdır: Asya'daki tekstil fabrikalarındaki çalışanlara adil ücret uygulanması.
ACT (Action, Collaboration, Transformation) girişimi ile ilk defa geçim ücretlerinin ödenmesini sağlama potansiyeline sahip olan küresel markaların, tüccarların ve sendikaların gönüllü bir birliğinin kurulmasına katkıda bulunuldu.

Tekstillerimizi üreten insanların kendi işleriyle iyi yaşayabilmelerini istiyoruz. WE yeterlilik programı çerçevesinde birkaç ücret artışı elde edebildik. Burada yöneticiler ve çalışanlar, fabrikadaki çok yıllı diyalog programında daha iyi çalışma koşulları için önlemler ve çözümler geliştirir. Tchibo, her ürünün adil koşullarda üretilmesini sağlamayı taahhüt eder. Bu nedenle, ulusal yasalara uymanın ötesinde, yıllarca uluslararası olarak kabul görmüş insan haklarına saygı gösterme ve insan hakları ihlallerini önleme ilkelerini takip ettik. Ancak bir şeyin açıkça belirtilmesi gerekir: Sahadaki etkileyici faktörler öyle değişkendir ki burada mükemmel çözümler yoktur.
Ahşap, kağıt ve ambalajlama
Ne hakkında?

Ekosistem ve oksijen üreticisi olarak ormanlar, insan yaşamının temelidir ve CO2 emisyonlarının azaltılmasına büyük katkıda bulunur. Bununla birlikte, odunun yetiştirilmesi ve çıkarılması, yüksek çevresel etkiler ve insan etkileri ile ilişkilidir: 1990 ve 2015 yılları arasında 239 milyon hektar doğal orman geri döndürülemez bir şekilde tahrip edildi ve 185 milyon hektarlık orman bozuldu – küresel biyoçeşitlilik, topraklar, iklim ve yeraltı suları için önemli sonuçları doğurur.

Yasadışı odunculuk ve bunun ticareti, en önemli üçüncü organize suç alanıdır. Bununla birlikte, bir şirket olarak bahçe mobilyalarımız, reklam dergilerimiz ve ambalajlarımız için ağaçlara bağımlıyız.

Tchibo ne yapıyor?

Ürünlerimiz ve tanıtım malzemelerimiz için, FSC sertifikalı ahşap ve kağıtların oranını arttırmaktayız. FSC tüm tedarik zinciri üzerinde transparanlık sağlar ve çevrenin sıkı şekilde korunmasını ve iş haklarına uygunluğu sağlar. Ürünlerimize ve malzemelerimize baktığımızda bahçe mobilyalarımızın, nakliye kartonlarımızın, müşteri dergilerimizin ve kağıt ürünlerimizin şimdiden %100 FSC sertifikasına sahip olduğunu görürüz.

Ambalajlarımız için gerektiği gibi az malzeme kullandığımızdan emin oluruz ve geri dönüştürülebilir hale getiririz. Ayrıca, ambalajlarımızın sarı kutuya ve kağıt kutusuna atılıp yeniden işlenmesini sağlarız. Bir diğer kilometre taşı: 2020'den itibaren artık plastik torba kullanmayacağız.